Tanker, der fanges, mens de skrives...

2017-10-04


For 4 uger siden flyttede min ældste datter på 20 år til Paris - som et skridt på vejen hen mod sin drøm om at kunne leve af at være danser. 

I dag tog min yngste datter på 14 og min mand afsted til New York - på en uges tur, hun har købt for sine konfirmationspenge. Hun har snakket om at ville til New York de sidste fem år, og pludselig var muligheden der for samtidig at se sit store idol give koncert - så hun er også i færd med at opfylde nogle af sine store drømme. 

Jeg sidder her ved bordet og tænker. Det rører sig lidt i mig - jeg tror, der er noget vigtigt i det her, jeg skal få øje på, så jeg skriver. Er det tvivl i forhold til mig selv? Handler jeg selv på mine drømme? 

Jeg må sige ja uden tøven: jeg har taget to uddannelser og flere kurser indenfor selvudvikling, fordi der er noget, jeg vil hjælpe andre med, noget, som kaldte højere og højere, så jeg er startet op med selvstændig praksis og foredrag for at komme nærmere. 

Så ja, jeg handler også selv på mine drømme. Men hvad er det så? Angst over, at mine vigtigste lige nu er fysisk langt fra mig? Ja, der er angst, alt andet ville være at lyve - men også samtidig en vished om, at det er helt rigtigt at være lige nu. 

Selv hvis jeg kunne, ville jeg ikke ønske, at de var låst inde i et af mig sikret rum, hvor intet ondt kunne ske - netop fordi intet overhovedet så ville ske. Min ældste ville ikke fortsætte sin rejse mod målet for sine drømme og min yngste ikke have den helt specielle rejse at gemme i ungdomsminderne. Ingen af dem ville få en dyrebar læring om, at når man virkelig ønsker sig noget, koster det noget andet, men ikke at gøre det er dyrere - altid - også selvom prisen kan være høj ind imellem. 

Dér var det! 

Ikke at gå mod det, man drømmer om, er dyrere end at gøre det - uanset hvad prisen er. 

Med det i tankerne kan jeg slippe uroen i hovedet og sende mine to fantastiske piger uendelig kærlighed og stolthed fra hjertet. Og jeg deler det her - fordi jeg håber, andre kan have glæde af mine ord eller af at opmuntres til at skrive det, der fylder, ned - for det hele står lidt tydeligere, mens det skrives... 


Hvis du vil høre mere, er tilmelding til mit nyhedsbrev her:

https://mailchi.mp/96f7a03c6c93/tidtil

© 2018 Karina Jørgensen. Alle rettigheder forbeholdes.
Drevet af Webnode
Lav din egen hjemmeside gratis! Dette websted blev lavet med Webnode. Opret dit eget gratis i dag! Kom i gang